1. Наслов на наставниот предмет |
Технолошки иновации | |||||||
2. Код | 4ФЕИТ08Л014 | |||||||
3. Студиска програма | ЕАОИЕ,ЕЕПМ,КТИ,ТКИИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година / семестар | IV/8 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
8. Наставник | Д-р Христина Спасевска | 9. Предуслов за запишување на предметот | ||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции). Студентите ќе се стекнат основни знаења за управување со иновативниот процес, процесот за патентирање, механизмите за поддршка и иновациите во новите технологии. Со примена на методи за индивидуално и тимско планирање и толкување со вежби, студентите ќе ги развиваат своите иновативни идеи, креативното размислување и вештините за спроведување на иновативни проекти. | ||||||||
11. Содржина на програмата: Поим и дефиниција за иновација и иноваторство. Иновација и креативност. Препознавање на можности и генерирање идеи. Видови иновации. Иновациски процес. Управување на иновациски процес. Интелектуална сопственост и процес на патентирање. Лиценца, франшиза и трговска марка. Иновациски стратегии. Алатки и механизми за поддршка на иновациите и нивна комерцијализација. Иновативни процеси и технологија. Технолошки иновации – принципи и видови. Значењето на интердисциплинарноста во унапредување на технолошките иновации. Анализа на индустријата и конкурентноста. Трансфер на технологии. Модел на тројна спирала. Еволуција на моделите на тројна спирала. Вовед во организациски модели за трансфер на технологии. Технолошки парк, акцелератор, инкубатор, спин-оф и старт-ап компанија. | ||||||||
12.Методи на учење Предавања, презентации, аудиториски вежби | ||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови | 2 + 2 + 1 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 30 | ||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 45 | |||||||
16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 30 | ||||||
16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
16.3. Домашно учење | 45 | |||||||
17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 10 | ||||||
17.2. Семинарска работа/проект | 30 | |||||||
17.3. Активност и учење | 20 | |||||||
17.4. Завршен испит | 40 | |||||||
Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно посетување на наставата | |||||||
20. Начин на полагање на испитот | Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (на половина и на крај од семестарот, во времетраење од 120 минути) и тестови кои се спроведуваат во текот на часовите. За студентите кои ги положиле парцијалните испити се смета дека испитот е положен. Останатите студенти полагаат завршен испит нa целиот наставен материјал (времетраење 120 минути). Во текот на семестарот студентите изработуваат семинарски работи. Во конечната оценка влегуваат поените од парцијалните испити / завршниот испит, тестовите и семинарските работи. | |||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
23. Литература | ||||||||
23.1. Задолжителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | Христина Спасевска | Учебно помагало по предметот технолошки иновации | NULL | |||||
2 | Мирјана Станковиќ и Братислав Станковиќ | Трансфер на технологии во РМ | ДЗИС | 2013 | ||||
23.1. Задолжителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
23.2. Дополнителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | Peter F. Drucker | Innovation and Entrepreneurship | Harper & Row | 2006 | ||||
2 | Melissa A. Schilling | Strategic Management of Technological Innovation | Mc Graw Hill Education | 2016 |